Hverdagen med hundene

Alma og Svarten tar en pause på morgenturen og det er bare å vente og være til stede i øyeblikket....

Ferien er over, valpene er levert og vi er tilbake i normal hverdag. Dog med ett nytt medlem i familien. Med valp i huset blir det mer logistikk enn ellers. Nå sover Alma til ca 5.30 og det er greit, det er omtrent da vekkeklokka ringer likevel.

Jeg har heldigvis en fleksibel jobb, så jeg begynner nå tidligere og jobber lenger, så er jeg hjemme en tur midt på dagen så lilletuppa får luftet seg og får litt mat. Jada, jeg er jo litt bløt, så de får en luftings de store og...

Familiebursdag på Majorstua i dag. Ettersom Epo ikke trives i bil, ble han og Cera hjemme. Alma var med, vi kjørte inn og så reiste hun og jeg hjem med toget, slik at de store var hjemme omtrent tilsvarende en arbeidsdag. Kjempekoselig middag. Berit var også kommet fra England og Alma fikk en Paddingtonbamse som falt i smak. I ordets rette forstand, nå er den snart spist opp.

ALma tok det hele med knusende ro, det var mange nye mennesker å hilse på. Togturen gikk også helt fint, men hun syntes jeg var streng med vannrasjonene, ligger og slår labben i vannskåla. Hun sjarmerte også drosjesjåføren så hun slapp å sitte bak i, fikk sitte på fanget mitt.

Almas valpekurs startet 14. august så hun og jeg kjørte ned til det. Vi gr hos Lydig hundekurs og denne gangen var det 3 bernervalper med, Alma og søster Zelda samt en kjekk kar som heter Charlie. Det ble rene slektstreffet, for han er søskenbarnet til CeraVinker

Det var veldig stas for Alma og Zelda og møtes igjen, de ville bare leke sammen, men vi måtte jo trene litt og. Men turen ned fra Nissedal, trening og lek tok på, Alma sov resten av kvelden og natta med.

May kom på besøk og da pleier vi å dra på tur med Cera. I år kjørte vi opp til Rytterspranget og gikk innover derfra, fra toppen av alpinbakken på Gautefall. I det vi parkerte bilden kom det en skikkelig hagleskur så vi ble ganske våte og kalde, men når vi hadde gått en times tid kom heldigvis sola og litt varme. Fin tur i fin terreng og hyggelig selskap. Cera trenger nok å trene opp kondisen sin etter fødsel, vi tok en rast etter en drøy time og så fort Dentastixen var fortært så sovnet hun!