Hverdagen med hundene

Det har vært varmt, så blitt mye turer tidlig på morgenen og seint på kvelden, ellers har vi slappet av i skyggen. Becka har lekt litt med hageslangen og fått kjølt seg ned, Alma har slappet av i solstolen ved siden av meg og Cera har sovet på kaldt gulv i gangen. Vi har kost oss max.
Feriestart med langhelg på Finnskogen. 3 dagers rallystevne på Vålerbanen, i regn og sol med gode hundevenner. Cera var fortsatt veldig skinndrektig de første dagene og ville svært lite, men søndagen var hun i gang igjen(dog med total streik på dekk), gikk hele banen og avsluttet meget happy med tunell. Alma ble nr 12/ 36 med 187 p fredag, disket ellers. Men hun jobber bra, og vi får til ting vi har slitt med. Ellers var det verdt turen på 45 min til hytta vår på Skasenden, eget uteområde, flott for hundene å bade i varmen og vi har hatt fine turer langs Skasen. På vei hjem var vi innom min fars grav og besøkte min mor på sykehjemmet.
Fine, flinke Alma fortjente en is. Vi var i Hokksund på midtsommer rally i går og hun gikk kjempebra, men den dumme føreren klarte å starte for tidlig på et skilt og svidde av 5 poeng på det, så da glapp certet. Vi ble nr 11/28 med 188 p. Etterpå dro vi til Kongsvinger og besøkte min mor, og så overnattet vi på Gjestegården før vi dro hjem.
Hipp hurra for Cera som fyller 9 år i dag😍Hun sliter litt med stivhet i ryggen, men går regelmessig til behandling for det og får løst opp låsninger. Ellers er hun pigg og glad, og det er av og til vanskelig å huske at hun er en voksen dame, da hun er veldig valpete i oppførsel. Dagen er feiret på Ceras premisser, lang tur i skogen hvor hun fikk gå alene med mor akkurat der hun hadde lyst, det ble en knapp times tur. Så var det godbitsøk i hagen, rallyLP trening og vaffel både til frokost og middag😍
Her er gjengen på 6 årsdagen, Alma har vel mest etter pappa Kendo, mens Doffen og Zelda er mer lik på mamma Cera. Varme tanker går til Hamiltons og Bamses familie, vi skulle så veldig gjerne hatt de også med oss i dag. Never gone.... just.. not here..💙💙